Odwołanie lotu (art. 5 rozp. 2013/2004)
Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów
Chcesz zobaczyć wskazówki jak korzystać z listy zagadnień? Kliknij tutaj!
- Po drzewie zagadnień można poruszać się kilkając bezpośrednio w tytuły lub zielone strzałki ( ) w celu rozwinięcia/zwinięcia listy z podzagadnieniami.
- Można przeszukać spis wpisująć w poniższej wyszukiwarce szukane słowo. Wyświetlą się wówczas wyłącznie zagadnienia zawierajace szukane słowo oraz ich podzagadnienia.
- W celu łatwego rozwinięcia lub zwinięcia całej listy zagadnień należy skorzystać z przycisku widocznego z prawej strony wyszukiwarki z napisem "rozwiń" lub "zwiń".
- Jeśli chcesz przeszukać całą bazę standardów, włącznie z ich treściami, skorzystaj z wyszukiwarki widocznej w kolumnie z lewej strony.
- "Odwołanie lotu" w rozumieniu art. 2 lit. l rozp. 261/2004) (4) TSUE
- Prawo do odszkodowania w przypadku odwołania lotu (art. 2 lit. l; art. 5 ust. 1 lit. c i art. 7 rozp. nr 261/2004) (8) TSUE
- Poinformowanie pasażera lotniczego w odpowiednim czasie o odwołaniu lotu i ciężar dowodu w tym zakresie (art. 5 ust. 1 lit. c); art. 5 ust. 4 i art. 7 rozp. 261/2004) (7) TSUE
- Przyjęcie wykonania-odwołania lotu, gdy został on przekierowany do innego niż pierwotnie przewidziany docelowego portu lotniczego (1) TSUE
- Prawo do odszkodowania, gdy lot zostaje przekierowany do portu lotniczego obsługującego to samo miasto co pierwotnie przewidziany port lotniczy (art. 5 ust. 1 lit. c), art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 3 rozp. nr 261/2004 ) (1) TSUE
- Lot przyspieszony i jego kwalifikacja w kontekście odwołania lotu (art. 2 lit. l) i art. 5 ust. 1 rozp. nr 261/2004) (2) TSUE
- Odwołanie lotu spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami (art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004 )
- Obowiązek przewoźnika zapewnienia opieki w zw. z odwołaniem lotu z powodu „nadzwyczajnych okoliczności” (2) TSUE
- Wymóg ścisłej wykładni pojęcia „nadzwyczajnych okoliczności” w rozumieniu 5 ust. 3 rozp. nr 261/2004 (3) TSUE
- „Nadzwyczajne okoliczności” w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. nr 261/2004 (7) TSUE
- Zdarzenia zewnętrzne pojęcia „nadzwyczajnych okoliczności” w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. nr 261/2004 (2) TSUE
- Opóźnienie lotu w wyniku zbiegu nadzwyczajnej okoliczności i nienależącej do tej kategorii okoliczności (1) TSUE
- Wymóg podjęcia przez przewoźnika „wszelkich racjonalnych środków” w celu uniknięcia zaistnienia nadzwyczajnych okoliczności (7) SO, TSUE
- Powoływanie się przez przewoźnika na „nadzwyczajną okoliczność”, która miała wpływ na poprzedni lot obsługiwany przez tego samego przewoźnika za pośrednictwem tego samego statku powietrznego (2) TSUE
- Relacje między art. 19 konwencji montrealskiej i art. 5 ust. 3 rozp. nr 261/2004 (1) TSUE
- Strajk jako nadzwyczajna okoliczność, której nie można było uniknąć (art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004) (5) TSUE
- Problem techniczny statku powietrznego skutkujący odwołaniem lotu jako „nadzwyczajna okoliczności” w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. nr 261/2004 (8) TSUE
- Absencja chorobowa załogi przewoźnika jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004) (1) TSUE
- Zachowanie pasażera zakłócające porządek na pokładzie samolotu jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004) (1) TSUE
- Zderzenie samolotu z ptakiem jako „nadzwyczajna okoliczności” w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. nr 261/2004 (2) TSUE
- Uszkodzenie opony statku powietrznego jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004 (2) TSUE
- Obecność paliwa na jednym z pasów startowych lotniska jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004 (1) TSUE
- Brak personelu operatora portu lotniczego świadczącego usługi załadunku bagaży jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. rozp. 261/2004 (1) TSUE
- Awaria systemu dostawy paliwa samolotów w porcie lotniczym jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004 (1) TSUE
- Uderzenie w samolot lotniskowego pojazdu ze schodami do samolotu jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004 (1) TSUE
- Natężenie ruchu samolotów jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004 (1) SO
- Obowiązek przewoźnika zapewnienia opieki w zw. z odwołaniem lotu z powodu „nadzwyczajnych okoliczności” (2) TSUE
- Obowiązek przewoźnika zapewnienia opieki, o której mowa w art. 5 ust. 1 lit. b) i w art. 9 rozporządzenia nr 261/2004
- Obowiązek przewoźnika zapewnienia opieki w zw. z odwołaniem lotu z powodu „nadzwyczajnych okoliczności” (2) TSUE
- Prawo do odszkodowania przysługujące pasażerom w przypadkach, gdy przewoźnik uchybił zobowiązaniu do zapewnienia opieki (2) TSUE
- Prawo do dalszego odszkodowania, gdy przewoźnik uchybił obowiązkom zapewnienia pomocy i opieki (1) TSUE
- Prawo do bezpłatnego zakwaterowania w hotelu w przypadku odwołania lotu (1) TSUE
- Odpowiedzialność za szkodę poniesioną przez pasażera podczas pobytu w hotelu świadczącym usługę zakwaterowania (1) TSUE