Art. 577. Udzielenie gwarancji; obowiązki gwaranta
Kodeks cywilny
§ 1. Udzielenie gwarancji następuje przez złożenie oświadczenia gwarancyjnego, które określa obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy rzecz sprzedana nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu. Oświadczenie gwarancyjne może zostać złożone w reklamie.
§ 2. Obowiązki gwaranta mogą w szczególności polegać na zwrocie zapłaconej ceny, wymianie rzeczy bądź jej naprawie oraz zapewnieniu innych usług.
§ 3. Jeżeli została udzielona gwarancja co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że gwarant jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, o ile wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w oświadczeniu gwarancyjnym.
§ 4. Jeżeli nie zastrzeżono innego terminu, termin gwarancji wynosi dwa lata licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.
- Obowiązek gwaranta usunięcia wady fizycznej lub dostarczenia rzeczy wolnej od wad (art. 577 § 3 k.c.)
- Wieloznaczność pojęcia gwarancji w prawie cywilnym
- Treść i zakres gwarancji; oświadczenie gwarancyjne (577 k.c.)
- Umowa ograniczająca odpowiedzialność gwarancyjną w obrocie profesjonalnym
- Wyłączenie prawa do wymiany rzeczy na wolną od wad
- Wyłączenie uprawnień z gwarancji po skutecznym odstąpieniu od umowy sprzedaży
- Pojęcie wady przy gwarancji sprzedaży
- Domniemanie wady wynikłej z wady rzeczy sprzedanej
- Zlecenie przez gwaranta wykonywania usługi gwarancyjnej innej jednostce (art. 393 k.c.)
- Kara umowna w ramach gwarancji przy sprzedaży
- Przedsądowe postępowanie reklamacyjne
- Ciężar dowodu z gwarancji sprzedaży
- Wymagalność roszczeń z gwarancji przy sprzedaży
- Przedawnienie roszczeń z gwarancji przy sprzedaży