Art. 6. Opóźnienie
Rozporządzenie (WE) NR 261/2004 z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów
1. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy ma uzasadnione powody, by przewidywać, że lot będzie opóźniony w stosunku do planowego startu:
a) o dwie lub więcej godzin w przypadku lotów do 1 500 kilometrów; lub
b) o trzy lub więcej godzin w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości pomiędzy 1 500 a 3 500 kilometrów; lub
c) o cztery lub więcej godzin w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b),
pasażerowie otrzymują od obsługującego przewoźnika lotniczego:
i) pomoc określoną w art. 9 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 2; oraz
ii) gdy oczekiwany w sposób uzasadniony czas odlotu nastąpi co najmniej dzień po terminie poprzednio zapowiedzianego odlotu, pomoc określoną w art. 9 ust. 1 lit. b) i c); oraz
iii) gdy opóźnienie wynosi co najmniej pięć godzin, pomoc określoną w art. 8 ust. 1 lit. a).
2. W każdym przypadku, pomoc jest oferowana w ramach limitów czasowych określonych powyżej w odniesieniu do poszczególnego przedziału odległości.
- Prawo do odszkodowania przypadku opóźnienia lotu (art. 6 i art. 7 rozp. nr 261/2004)
- Naprawienie szkód wynikłych z opóźnienia lotu w trybie konwencji montrealskiej i rozporządzenia nr 261/2004
- Prawo do wielokrotnego odszkodowania w przypadku opóźnienia lub odwołania kolejnej rezerwacji, dokonanej w ramach zmiany planu podróży
- Określenie wielkości opóźnienia lotu
- „Lot łączony”, opóźnienie; odszkodowanie (art. 2 lit. h); art. 6 i 7 rozp. (WE) nr 261/2004)