Prawo bez barier technicznych, finansowych, kompetencyjnych

Prawo przewoźnika do odszkodowania za poniesioną szkodę (art. 13 rozp. 261/2004)

Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów

Żeby zobaczyć pełną treść należy się zalogować i wykupić dostęp.

W przypadku gdyby obsługujący przewoźnik lotniczy był zobowiązany do wypłaty pasażerom odszkodowania na podstawie rozporządzenia nr 261/2004 z powodu zachowania organizatora wycieczek, przewoźnik ten ma możliwość dochodzenia odszkodowania za poniesione szkody od organizatora wycieczek zgodnie z art. 13 tego rozporządzenia. Tego rodzaju odszkodowanie może zatem zmniejszyć lub nawet wyeliminować obciążenie finansowe tego przewoźnika wynikające z rzeczonego zobowiązania

Wyrok TSUE z dnia 17 października 2024 r., C-650/23

Standard: 83820 (pełna treść orzeczenia)

Z uwagi na to, że ów art. 13 wprost wymienia osoby trzecie, wynika z niego, iż rozporządzenie nr 261/2004 nie uzależnia prawa obsługującego przewoźnika lotniczego do dochodzenia odszkodowania od istnienia umowy wiążącej go z pośrednikiem, do którego pasażer lotniczy zwrócił się w celu zarezerwowania swojego lotu (wyrok z dnia 21 grudnia 2021 r., Airhelp, C-263/20).

Postanowienie  z dnia 27 września 2022 r., C-307/21

Standard: 83858 (pełna treść orzeczenia)

Komentarz składa z 189 słów. Wykup dostęp.

Standard: 83788

Komentarz składa z 132 słów. Wykup dostęp.

Standard: 83790

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.