„Potwierdzona rezerwacja” i terminowe stawiennictwo na odprawie jako warunki zastosowania rozporządzenia (3 ust. 2 lit. a) i art. 2 lit. g) rozp. 261/2004)

Definicje (art. 2 rozp. 261/2004)

Wyświetl tylko:

Żeby zobaczyć pełną treść należy się zalogować i wykupić dostęp.

Artykuł 2 lit. g) i art. 3 ust. 2 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91, należy interpretować w ten sposób, że: karta pokładowa może stanowić „inny dowód” w rozumieniu pierwszego z tych przepisów, wskazujący, że rezerwacja została przyjęta i zarejestrowana przez przewoźnika lotniczego lub organizatora wycieczek, w związku z czym uznaje się, że pasażer posiadający taką kartę ma „potwierdzoną rezerwację” w rozumieniu drugiego z tych przepisów w odniesieniu do danego lotu, w sytuacji gdy nie wykazano żadnej szczególnej nadzwyczajnej okoliczności.

Wyrok TSUE z dnia 6 marca 2025 r., C-20/24

Standard: 87697 (pełna treść orzeczenia)

Pasażer linii lotniczych, który posiadał potwierdzoną rezerwację na lot w ramach imprezy turystycznej, może domagać się od obsługującego przewoźnika lotniczego odszkodowania, o którym mowa w art. 7 ust. 1 owego rozporządzenia, w sytuacji gdy organizator tej imprezy turystycznej powiadomił tego pasażera, bez uprzedniego poinformowania o tym tego przewoźnika, że pierwotnie planowany lot nie odbędzie się, nawet jeśli lot ten został wykonany zgodnie z planem.

Wyrok TSUE z dnia 17 października 2024 r., C-650/23

Standard: 83819 (pełna treść orzeczenia)

Komentarz składa z 469 słów. Wykup dostęp.

Standard: 83773

Komentarz składa z 198 słów. Wykup dostęp.

Standard: 83796

Komentarz składa z 147 słów. Wykup dostęp.

Standard: 83804

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.