Wykaz służbowy sędziego
Wykaz służbowy sędziego (art. 67 u.s.p.)
Z chwilą objęcia przez osobę powołaną do pełnienia urzędu sędziego pierwszego stanowiska sędziowskiego, prezes właściwego sądu (okręgowego lub apelacyjnego oraz wojewódzkiego sądu administracyjnego) zakłada dla tego sędziego wykaz służbowy, prowadzony aż do wygaśnięcia (rozwiązania) stosunku służbowego lub do śmierci sędziego. W wykazie, prowadzonym według ustalonego wzoru, umieszcza się wszystkie podstawowe dane dotyczące stosunków służbowych i osobistych sędziego w zakresie mającym wpływ na pełnienie przez niego urzędu. Wśród tych danych należy wymienić dane osobowe, dane dotyczące przebiegu służby (zajmowane stanowiska, pełnione funkcje itp.), dane o stosunkach rodzinnych, o kwalifikacjach zawodowych, karach dyscyplinarnych, wyróżnieniach i odznaczeniach oraz o innych okolicznościach ważnych dla przebiegu służby.
Wzór wykazu oraz sposób jego prowadzenia reguluje wydane na podstawie upoważnienia zawartego w art. 67 § 2, rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 marca 2012 r. w sprawie prowadzenia wykazów służbowych sędziów (Dz.U.2012.389).
§ 7 wspomnianego Rozporządzenia brzmi następująco:
§ 7. 1. Wykazy przechowuje się w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym.
2. Wykaz udostępnia się jedynie osobom uprawnionym do dostępu do akt osobowych sędziego.
3. Prezesi sądów prowadzący wykazy zapewniają Ministrowi Sprawiedliwości dostęp do tych wykazów.
Wyrok WSA w Krakowie z dnia 14 grudnia 2022 r., II SAB/Kr 149/22
Standard: 74811 (pełna treść orzeczenia)