Żądanie kupującego usnięia wady (art 561 k.c.)
Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej (art. 560 - 562 k.c. i art. 565 - 566 k.c.)
W razie niezrealizowania przez sprzedawcę żądania naprawienia towaru, kupujący może na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176) wystąpić z żądaniem jego wymiany na nowy.
Sprzedający, który nie udzielił w ustawowym terminie określonym w art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176) odpowiedzi na żądanie naprawy albo wymiany towaru, nie może uchylać się od odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową.
Wyrok SN z dnia 5 lipca 2012 r., IV CSK 75/12
Standard: 52981 (pełna treść orzeczenia)
Oferowanie usunięcia wad rzeczy może być nieskuteczne, kiedy byłoby to nieuzasadnione z przyczyn ekonomicznych albo niemożliwe z powodu nieusuwalności wady mimo odmiennych zapewnień; naprawa rzeczy nie może prowadzić do utraty jej fizyczno-produkcyjnej tożsamości, tj. pierwotnie istniejących cech i struktury.
Wyrok SN z dnia 10 lipca 2002 r., II CKN 111/01
Standard: 66182 (pełna treść orzeczenia)
Standard: 32749