Rozporządzenie (WE) NR 261/2004 Odszkodowania za opóźnione i odwołane loty
Chcesz zobaczyć wskazówki jak korzystać ze spisu treści? Kliknij tutaj!
- Po spisie treści można poruszać się kilkając bezpośrednio w tytuły lub zielone strzałki ( ) w celu rozwinięcia/zwinięcia listy z podzagadnieniami.
- Można przeszukać spis wpisująć w poniższej wyszukiwarce szukane słowo. Wyświetlą się wówczas wyłącznie zagadnienia zawierajace szukane słowo oraz ich podzagadnienia.
- W celu łatwego rozwinięcia lub zwinięcia całej listy należy skorzystać z przycisku widocznego z prawej strony wyszukiwarki z napisem "rozwiń" lub "zwiń".
- Jeśli chcesz przeszukać całą bazę standardów, włącznie z ich treściami, skorzystaj z wyszukiwarki widocznej w kolumnie z lewej strony.
- Przedmiot, zakres, cele i motywy (art. 1 i art. 3 rozp. 261/2004)
- Bezpośrednie stosowanie rozporządzenia nr 261/2004 (1)
- Zakres rozporządzenia (WE) nr 261/2004 (9)
- Powoływanie się na rozporządzenie nr 261/2004 przez pasażerów realizujących lot w ramach imprezy turystycznej (4)
- Relacje zakresu przedmiotowego zastosowania konwencji montrealskiej i rozporządzenia nr 261/2004 (5)
- Przemienność drogi postępowania przed sądami powszechnymi lub przed Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie dochodzenia odszkodowania na podstawie art. 7 i 16 rozp. 261/2004 (2)
- Jurysdykcja w sprawach odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub opóźnienia lotów (10)
- Lot repatriacyjny zorganizowany przez państwo członkowskie w kontekście misji pomocy konsularne (1)
- Cesja wierzytelności przysługującej pasażerom odwołanego i opóźnionego lotu na podstawie rozporządzenia nr 261/2004 (5)
- Niedopuszczalność opłaty administracyjnej od dochodzenia scedowanego roszczenia z tytułu opóźnienia lotu (1)
- Definicje (art. 2 rozp. 261/2004)
- Przewoźnik lotniczy" w rozumieniu (art. 2 lit. a) rozp. 261/2004) (1)
- „Obsługujący przewoźnik" w rozumieniu (art. 2 lit. b) rozp. 261/2004) (3)
- „Bilet” w rozumieniu art. 2 lit. f) rozp. nr 261/2004 (2)
- „Potwierdzona rezerwacja” i terminowe stawiennictwo na odprawie jako warunki zastosowania rozporządzenia (3 ust. 2 lit. a) i art. 2 lit. g) rozp. 261/2004) (4)
- „Planowy czas przylotu” w rozumieniu art. 2 lit. h), art. 5 ust. 1 lit. c) i art. 7 ust. 1 zd. 2 i ust. 2 rozp. 261/2004 (1)
- „Odmowa przyjęcia na pokład” w rozumieniu art. 2 lit. j) i art. 4 rozporządzenia nr 261/2004 (3)
- "Odwołanie lotu" w rozumieniu art. 2 lit. l rozp. 261/2004) (4)
- Lot przyspieszony i jego kwalifikacja w kontekście odwołania lotu (art. 2 lit. l) i art. 5 ust. 1 rozp. nr 261/2004) (2)
- Pojęcie "lotu" (2)
- „Lot łączony”, opóźnienie; odszkodowanie (art. 2 lit. h); art. 6 i 7 rozp. (WE) nr 261/2004) (9)
- Lot, który stanowi część imprezy turystycznej (art. 8 ust. 2 rozp. 261/2004) (2)
- Pojęcie „podróż” (1)
- Pojęcie „odległości” w przypadku połączeń lotniczych obejmujących loty łączone (1)
- „Nadzwyczajne okoliczności” w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. nr 261/2004 (7)
- „Miasto, aglomeracja lub region” w rozumieniu art. 8 ust. 3 rozp. 261/2004 (1)
- Odmowa przyjęcia na pokład (art. 4 rozp. 261/2004)
- „Odmowa przyjęcia na pokład” w rozumieniu art. 2 lit. j) i art. 4 rozporządzenia nr 261/2004 (3)
- Odmawia przyjęcia na pokład pasażera ze względu przedstawienie przez podróżnego niewłaściwych dokumentów podróży (1)
- Zachowanie pasażera zakłócające porządek na pokładzie samolotu jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004) (1)
- Obowiązek przewoźnika, który odmówił przyjęcia na pokład pasażerów, zaproponowania im wyboru świadczeń na warunkach, jakie art. 8 ust. 1 rozp. nr 261/2004 (2)
- Prawo do odszkodowania w przypadku odmowy przyjęcia pasażera na pokład (art. 4 ust. 3 i art. 7 rozp. nr 261/2004) (1)
- Odwołanie lotu (art. 5 rozp. 2013/2004)
- "Odwołanie lotu" w rozumieniu art. 2 lit. l rozp. 261/2004) (4)
- Prawo do odszkodowania w przypadku odwołania lotu (art. 2 lit. l; art. 5 ust. 1 lit. c i art. 7 rozp. nr 261/2004) (8)
- Poinformowanie pasażera lotniczego w odpowiednim czasie o odwołaniu lotu i ciężar dowodu w tym zakresie (art. 5 ust. 1 lit. c); art. 5 ust. 4 i art. 7 rozp. 261/2004) (7)
- Przyjęcie wykonania-odwołania lotu, gdy został on przekierowany do innego niż pierwotnie przewidziany docelowego portu lotniczego (1)
- Prawo do odszkodowania, gdy lot zostaje przekierowany do portu lotniczego obsługującego to samo miasto co pierwotnie przewidziany port lotniczy (art. 5 ust. 1 lit. c), art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 3 rozp. nr 261/2004 ) (1)
- Lot przyspieszony i jego kwalifikacja w kontekście odwołania lotu (art. 2 lit. l) i art. 5 ust. 1 rozp. nr 261/2004) (2)
- Odwołanie lotu spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami (art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004 )
- Obowiązek przewoźnika zapewnienia opieki w zw. z odwołaniem lotu z powodu „nadzwyczajnych okoliczności” (2)
- Wymóg ścisłej wykładni pojęcia „nadzwyczajnych okoliczności” w rozumieniu 5 ust. 3 rozp. nr 261/2004 (3)
- „Nadzwyczajne okoliczności” w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. nr 261/2004 (7)
- Zdarzenia zewnętrzne pojęcia „nadzwyczajnych okoliczności” w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. nr 261/2004 (2)
- Opóźnienie lotu w wyniku zbiegu nadzwyczajnej okoliczności i nienależącej do tej kategorii okoliczności (1)
- Wymóg podjęcia przez przewoźnika „wszelkich racjonalnych środków” w celu uniknięcia zaistnienia nadzwyczajnych okoliczności (7)
- Powoływanie się przez przewoźnika na „nadzwyczajną okoliczność”, która miała wpływ na poprzedni lot obsługiwany przez tego samego przewoźnika za pośrednictwem tego samego statku powietrznego (2)
- Relacje między art. 19 konwencji montrealskiej i art. 5 ust. 3 rozp. nr 261/2004 (1)
- Strajk jako nadzwyczajna okoliczność, której nie można było uniknąć (art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004) (5)
- Problem techniczny statku powietrznego skutkujący odwołaniem lotu jako „nadzwyczajna okoliczności” w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. nr 261/2004 (8)
- Absencja chorobowa załogi przewoźnika jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004) (1)
- Zachowanie pasażera zakłócające porządek na pokładzie samolotu jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004) (1)
- Zderzenie samolotu z ptakiem jako „nadzwyczajna okoliczności” w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. nr 261/2004 (2)
- Uszkodzenie opony statku powietrznego jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004 (2)
- Obecność paliwa na jednym z pasów startowych lotniska jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004 (1)
- Brak personelu operatora portu lotniczego świadczącego usługi załadunku bagaży jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. rozp. 261/2004 (1)
- Awaria systemu dostawy paliwa samolotów w porcie lotniczym jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004 (1)
- Uderzenie w samolot lotniskowego pojazdu ze schodami do samolotu jako nadzwyczajna okoliczność w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozp. 261/2004 (1)
- Obowiązek przewoźnika zapewnienia opieki w zw. z odwołaniem lotu z powodu „nadzwyczajnych okoliczności” (2)
- Obowiązek przewoźnika zapewnienia opieki, o której mowa w art. 5 ust. 1 lit. b) i w art. 9 rozporządzenia nr 261/2004
- Obowiązek przewoźnika zapewnienia opieki w zw. z odwołaniem lotu z powodu „nadzwyczajnych okoliczności” (2)
- Prawo do odszkodowania przysługujące pasażerom w przypadkach, gdy przewoźnik uchybił zobowiązaniu do zapewnienia opieki (2)
- Prawo do dalszego odszkodowania, gdy przewoźnik uchybił obowiązkom zapewnienia pomocy i opieki (1)
- Prawo do bezpłatnego zakwaterowania w hotelu w przypadku odwołania lotu (1)
- Odpowiedzialność za szkodę poniesioną przez pasażera podczas pobytu w hotelu świadczącym usługę zakwaterowania (1)
- Opóźnienie lotu (art. 6 rozp. 261/2004)
- Prawo do odszkodowania przypadku opóźnienia lotu (art. 6 i art. 7 rozp. nr 261/2004) (13)
- Naprawienie szkód wynikłych z opóźnienia lotu w trybie konwencji montrealskiej i rozporządzenia nr 261/2004 (3)
- Prawo do wielokrotnego odszkodowania w przypadku opóźnienia lub odwołania kolejnej rezerwacji, dokonanej w ramach zmiany planu podróży (1)
- Określenie wielkości opóźnienia lotu (4)
- „Lot łączony”, opóźnienie; odszkodowanie (art. 2 lit. h); art. 6 i 7 rozp. (WE) nr 261/2004) (9)
- Prawo do odszkodowania w świetle art. 7 rozporządzenia nr 261/2004
- Przemienność drogi postępowania przed sądami powszechnymi lub przed Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie dochodzenia odszkodowania na podstawie art. 7 i 16 rozp. 261/2004 (2)
- Upoważnienie organu krajowy odpowiedzialnego za wykonanie rozporządzenia 261/2004 do zobowiązania przewoźnika lotniczego do wypłaty odszkodowania w rozumieniu art. 7 tego rozporządzenia. (1)
- Zryczałtowane kwoty odszkodowania przewidziane w art. 7 rozp. 261/2004 (7)
- Zmniejszenie zryczałtowanej kwoty odszkodowania o 50 % (art. 7 ust. 2 rozp. 261/2004) (2)
- „Planowy czas przylotu” w rozumieniu art. 2 lit. h), art. 5 ust. 1 lit. c) i art. 7 ust. 1 zd. 2 i ust. 2 rozp. 261/2004 (1)
- Pojęcie „odległości” w przypadku połączeń lotniczych obejmujących loty łączone (1)
- Prawo do odszkodowania w przypadku odmowy przyjęcia pasażera na pokład (art. 4 ust. 3 i art. 7 rozp. nr 261/2004) (1)
- Prawo do odszkodowania w przypadku odwołania lotu (art. 2 lit. l; art. 5 ust. 1 lit. c i art. 7 rozp. nr 261/2004) (8)
- Poinformowanie pasażera lotniczego w odpowiednim czasie o odwołaniu lotu i ciężar dowodu w tym zakresie (art. 5 ust. 1 lit. c); art. 5 ust. 4 i art. 7 rozp. 261/2004) (7)
- Prawo do odszkodowania przypadku opóźnienia lotu (art. 6 i art. 7 rozp. nr 261/2004) (13)
- „Lot łączony”, opóźnienie; odszkodowanie (art. 2 lit. h); art. 6 i 7 rozp. (WE) nr 261/2004) (9)
- Prawo do odszkodowania, gdy lot zostaje przekierowany do portu lotniczego obsługującego to samo miasto co pierwotnie przewidziany port lotniczy (art. 5 ust. 1 lit. c), art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 3 rozp. nr 261/2004 ) (1)
- Prawo do wielokrotnego odszkodowania w przypadku opóźnienia lub odwołania kolejnej rezerwacji, dokonanej w ramach zmiany planu podróży (1)
- Wewnątrzwspólnotowe przewozy lotnicze w „euro lub w walucie lokalnej”; żądanie odszkodowania wyrażone w walucie krajowej (2)
- Odszkodowanie z tytułu utraty wynagrodzenia przez pasażera (1)
- Przedawnienie roszczenia o odszkodowanie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 (3)
- Zwrot kosztów biletu w przypadku odwołania lotu w formie bonu podróżnego (art. 7 ust. 3 w zw. z art. 8 ust. 1 lit. a) rozp. 261/2004) (1)
- Pisemna zgoda w rozumieniu art. 7 ust. 3 rozp. 261/2004 (1)
- Prawo do zwrotu należności lub zmiany planu podróży (art. 8 rozp. nr 261/2004)
- Prawo wyboru przez pasażera należnego mu świadczenia przewidzianego w rozporządzeniu nr 261/2004 (2)
- Obowiązek przewoźnika, który odmówił przyjęcia na pokład pasażerów, zaproponowania im wyboru świadczeń na warunkach, jakie art. 8 ust. 1 rozp. nr 261/2004 (2)
- Zmiana planu podróży, na porównywalnych warunkach, do miejsca docelowego, w najwcześniejszym możliwym terminie (art. 5 ust. 1 lit. a) i art. 8 ust. 1 lit. b) i c) (3)
- Lot, który stanowi część imprezy turystycznej (art. 8 ust. 2 rozp. 261/2004) (2)
- Uwzględnienie prowizji pobranej przez pośrednika między pasażerem a przewoźnikiem w zakresie zwrotu kosztów biletu w przypadku odwołania lotu (art. 8 ust. 1 lit. a) rozp. 261/2004) (1)
- Zwrot kosztów biletu w przypadku odwołania lotu w formie bonu podróżnego (art. 7 ust. 3 w zw. z art. 8 ust. 1 lit. a) rozp. 261/2004) (1)
- Zwrot kosztów transportu, gdy lot zostaje przekierowany do portu lotniczego obsługującego to samo miasto co pierwotnie przewidziany port lotniczy (art. 8 ust. 3 rozp. nr 261/2004 ) (1)
- „Miasto, aglomeracja lub region” w rozumieniu art. 8 ust. 3 rozp. 261/2004 (1)
- Obowiązek przewoźnika zapewnienia opieki, o której mowa w art. 5 ust. 1 lit. b) i w art. 9 rozporządzenia nr 261/2004
- Obowiązek przewoźnika zapewnienia opieki w zw. z odwołaniem lotu z powodu „nadzwyczajnych okoliczności” (2)
- Prawo do odszkodowania przysługujące pasażerom w przypadkach, gdy przewoźnik uchybił zobowiązaniu do zapewnienia opieki (2)
- Prawo do dalszego odszkodowania, gdy przewoźnik uchybił obowiązkom zapewnienia pomocy i opieki (1)
- Prawo do bezpłatnego zakwaterowania w hotelu w przypadku odwołania lotu (1)
- Odpowiedzialność za szkodę poniesioną przez pasażera podczas pobytu w hotelu świadczącym usługę zakwaterowania (1)
- Umieszczenie w klasie wyższej lub niższej (art. 10 rozp. 261/2004)
- „Bilet” w rozumieniu art. 2 lit. f) rozp. nr 261/2004 (2)
- Częściowy zwrot ceny biletu w razie umieszczenia pasażera w niższej klasie w trakcie lotu (art. 10 ust. 2 rozp. 261/2004) (1)
- Uwzględnienie podatków i opłat przy ustalaniu ceny będącej podstawą zwrotu w warunkach art. 10 ust. 2 rozp. 261/2004 (1)
- Dalsze odszkodowanie (art. 12 rozp. 261/2004)
- Prawo pasażerów do dochodzenia dalszego odszkodowania (5)
- Prawo do dalszego odszkodowania, gdy przewoźnik uchybił obowiązkom zapewnienia pomocy i opieki (1)
- Naprawienie szkód wynikłych z opóźnienia lotu w trybie konwencji montrealskiej i rozporządzenia nr 261/2004 (3)
- Potrącone ryczałtowego odszkodowania przyznanego na podstawie art. 7 z dalszego odszkodowania (1)
- Odszkodowanie z tytułu utraty wynagrodzenia przez pasażera (1)
- Odszkodowanie za szkodę spowodowaną brakiem przybycia na spotkanie służbowe (1)
- Prawo przewoźnika do odszkodowania za poniesioną szkodę (art. 13 rozp. 261/2004) (4)
- Obowiązek informowania pasażerów o przysługujących im prawach (art. 14 rozp. 261/2004) (2)
- Niedopuszczalność ograniczenia lub uchylenia odpowiedzialności w stosunku do pasażerów (art. 15 rozp. 261/2004) (2)
- Skarga na naruszenie rozporządzenia do organu odpowiedzialnego za jego wykonywanie (art. 16 rozp. 261/2004)
- Organ odpowiedzialny za wykonywanie rozporządzenia 261/2004 (1)
- Skarga pasażera do organu na podstawie art. 16 ust. 2 rozp. 261/2004 (1)
- Pojęcie i charakter sankcji, o której mowa w art. 16 ust. 3 rozp. 261/2004 (2)
- Upoważnienie organu krajowy odpowiedzialnego za wykonanie rozporządzenia 261/2004 do zobowiązania przewoźnika lotniczego do wypłaty odszkodowania w rozumieniu art. 7 tego rozporządzenia. (1)
- Przemienność drogi postępowania przed sądami powszechnymi lub przed Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie dochodzenia odszkodowania na podstawie art. 7 i 16 rozp. 261/2004 (2)