Art. 11.
Ustawa z dnia 26 września 2014 r. o Polskiej Agencji Kosmicznej
1. Prezes Agencji powołuje i odwołuje dyrektorów oddziałów terenowych oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Agencji.
2. Stanowisko dyrektora oddziału terenowego Agencji może zajmować osoba, która:
1) jest obywatelem polskim;
2) posiada wyższe wykształcenie i tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera lub równorzędny;
3) korzysta z pełni praw publicznych;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) posiada co najmniej 2-letnią praktykę na stanowisku kierowniczym;
6) posiada co najmniej 3-letni staż pracy w sektorze naukowym, przemysłowym lub administracji publicznej związany z zakresem spraw należących do zadań Agencji;
7) posiada autorytet dający rękojmię prawidłowej realizacji zadań Agencji.
3. Prezes Agencji powołuje zastępcę dyrektora oddziału terenowego Agencji na wniosek dyrektora oddziału. Do kandydata na zastępcę dyrektora stosuje się przepisy ust. 2 pkt 1–4.
4. Prezes Agencji odwołuje dyrektora oddziału terenowego Agencji w przypadku:
1) niewykonywania albo nieprawidłowego wykonywania obowiązków dyrektora;
2) zaprzestania spełniania jednego z wymogów, o których mowa w ust. 2 pkt 1, 3, 4 i 7.
5. Do odwołania zastępcy dyrektora oddziału terenowego Agencji przepisy ust. 4 stosuje się odpowiednio.