Prawo bez barier technicznych, finansowych, kompetencyjnych

Ilość emisji spotów koniecznych do usunięcia skutków naruszenia

Żądanie dopełnienia czynności potrzebnych do usunięcia skutków naruszenia dóbr osobistych

Problemem ilości emisji spotów koniecznych do usunięcia skutków naruszenia zajmował się Sąd Najwyższy w przywoływanym już wyroku z dnia 11 kwietnia 2006 r., wydanym w sprawie I CSK 159/05. W uzasadnieniu tego orzeczenia trafnie wskazano, że krótki tekst oświadczenia może nie być dokładnie zrozumiany przez telewidzów, gdyż jego odbiorcami będą nie tylko uważni, ale i przeciętni telewidzowie. Implikuje to konieczność kilkukrotnej emisji oświadczenia. Nie jest jednak tak, jak chciałby tego apelujący powód, by nastąpiło to w systemie jedno przeproszenie za jedno naruszenie. W ocenie Sądu Apelacyjnego wystarczające będzie wyemitowanie spotów 18 razy, w różnych stacjach telewizyjnych, w których do naruszenia przez emisję reklam czasopisma doszło 36 razy. Ilość ta pozwoli na dotarcie ze stosownym komunikatem do wszystkich potencjalnych odbiorców, w tym przeciętnie uważnych. Nie doprowadzi zarazem do skutku odwrotnego do zamierzonego - niejako dodatkowej reklamy czasopisma wydawanego przez pozwaną Spółkę.

Wyrok SA w Warszawie z dnia 22 kwietnia 2013 r., I A Ca 1311/12

Standard: 16064

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.