Krytyka usług przedsiębiorcy przez konsumenta

Krytyka osób i organów publicznych

(AI) Granice wolności wypowiedzi w relacji konsument–przedsiębiorca są szersze dla konsumenta, który może formułować dosadną, ale opartą na faktach, krytykę zachowania przedsiębiorcy.

Przedsiębiorca, ze względu na profesjonalizm świadczonych usług, powinien być bardziej odporny - na rzeczową i zarazem dosadną krytykę ze strony zleceniodawców w osobach konsumentów odnośnie do sposobu i jakości wykonywanych na ich rzecz usług oraz ich zachowania, pozostającego w związku ze świadczeniem tych usług - niż konsumenci na krytykę ich zachowania w czasie wykonywania przez przedsiębiorcę usług na skutek wyrażania przez konsumenta niezadowolenia z wykonanej na ich rzecz przez przedsiębiorcę usługi.

Wyrok SN z dnia 21 stycznia 2025 r., II CSKP 142/23

Standard: 89112 (pełna treść orzeczenia)

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.