Przetwarzanie danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego w prawnie uzasadnionym interesie

Zgodność przetwarzania danych z prawem (art. 6 RODO)

Zgodnie z motywem 47 zdanie ostatnie RODO, za działanie wykonywane w prawnie uzasadnionym interesie można uznać przetwarzanie danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego. W szczególności personalizację reklamy można uznać w takim kontekście za marketing bezpośredni [zob. analogicznie wyrok z dnia 4 lipca 2023 r., Meta Platforms i in., C‑252/21].

Prawnie uzasadniony interes związany z marketingiem bezpośrednim nie może w każdym razie mieć nadrzędnego charakteru w wypadku ryzyka naruszenia praw podstawowych i wolności osoby, której dane dotyczą. Jak bowiem wynika z motywu 75 RODO, ryzyko naruszenia praw lub wolności osób, o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożeń, może wynikać z przetwarzania danych osobowych mogącego prowadzić do uszczerbku fizycznego lub szkód majątkowych lub niemajątkowych, między innymi jeżeli przetwarzanie może skutkować dyskryminacją.

Wyrok TSUE z dnia 9 stycznia 2025 r., C-394/23

Standard: 86075 (pełna treść orzeczenia)

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.