Prawo bez barier technicznych, finansowych, kompetencyjnych

Skarga pasażera do organu na podstawie art. 16 ust. 2 rozp. 261/2004

Skarga na naruszenie rozporządzenia do organu odpowiedzialnego za jego wykonywanie (art. 16 rozp. 261/2004)

Art. 16 rozporządzenia nr 261/2004 należy interpretować w ten sposób, że wyznaczony przez każde państwo członkowskie na podstawie art. 16 ust. 1 organ, do którego wpłynie indywidualna skarga pasażera, po tym, jak przewoźnik lotniczy odmówił zapłaty na rzecz pasażera odszkodowania przewidzianego w art. 7 ust. 1 rzeczonego rozporządzenia, nie ma obowiązku zastosowania względem owego przewoźnika administracyjnych środków przymusu mających na celu przymuszenie go do wypłacenia owego odszkodowania.

Skargi, jakie każdy pasażer może wnieść do organu na podstawie art. 16 ust. 2 rozporządzenia nr 261/2004, należy postrzegać jako sygnały, które mają przyczynić się do właściwego stosowania owego rozporządzenia w ogólności. W następstwie tychże skarg na organ nie nakłada się obowiązku działania zmierzającego do zagwarantowania prawa każdego pasażera indywidualnie do otrzymania odszkodowania.

Wyrok TSUE z dnia 17 marca 2016 r., C-145/15

Standard: 83764 (pełna treść orzeczenia)

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.