Udostępnienie korespondencji, w tym także mailowej osoby wykonującej zadania publiczne
Dostęp do informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji (art. 5 ust. 2 zd. 2 u.d.i.p.) Kryteria przedmiotowe informacji publicznej (art. 6 u.d.i.p.)
Korespondencja mailowa osoby wykonującej zadania publiczne nie jest informacją publiczną nawet jeżeli dotyczy wykonywanych przez tę osobę zadań publicznych. Korespondencja taka nie ma waloru oficjalności, a nawet jeśli zawiera propozycje dotyczące sposobu załatwienia określonej sprawy publicznej, to mieści się w zakresie swobody niezbędnej dla podjęcia prawidłowej decyzji po rozważeniu wszystkich racji przemawiających za różnorodnymi możliwościami jej załatwienia (zob. wyrok NSA z dnia 14 września 2012 r. sygn. I OSK 1203/12, z dnia 25 marca 2014 r. sygn. I OSK 2320/13).
Wyrok NSA z dnia 31 lipca 2014 r., I OSK 2770/13
Standard: 75089 (pełna treść orzeczenia)
Stanowisk wyrażanych przez podmioty składające wnioski do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego nie można postrzegać w kategoriach korespondencji prywatnej, a więc ich udostępnienie nie podlega ograniczeniu z uwagi na art. 5 ust. 2 ustawy o informacji publicznej.
Wyrok WSA z dnia 13 marca 2013 r., II SAB/Wa 44/13
Standard: 75345 (pełna treść orzeczenia)
Standard: 75086