Prawo bez barier technicznych, finansowych, kompetencyjnych

Strona podmiotowa sprowadzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy (art. 174 k.k.)

Sprowadzenie bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym (art. 174 k.k.)

Wyświetl tylko:

Żeby zobaczyć pełną treść należy się zalogować i wykupić dostęp.

Przestępstwo z art. 174 § 1 k.k. w odniesieniu do znamion strony podmiotowej jest przestępstwem cechującym się umyślnością zachowania sprawcy, co wymaga dokonania ustaleń co do zamiaru. Umyślność w kontekście wskazanej normy prawa karnego materialnego musi - w zakresie sprowadzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa nastąpienia katastrofy w ruchu lądowym - przybrać formę zamiaru bezpośredniego albo wynikowego. Te zagadnienia należą do sfery ustaleń faktycznych.

Postanowienie SN z dnia 16 kwietnia 2014 r., II KK 314/13

Standard: 77158 (pełna treść orzeczenia)

Zachowanie się skazanego, który w stanie nietrzeźwości, w takiej porze dnia i nasileniu ruchu, podjął ryzyko, najpierw tak niebezpiecznej dla innych użytkowników ruchu jazdy, a następnie ucieczki ulicami miasta przed próbującymi go zatrzymać policjantami, na nic przy tym nie zważając, pozwoliło na stwierdzenie, że co najmniej godził się on na skutek w postaci bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy, skoro takie niebezpieczeństwo, w tej konkretnej sytuacji, łatwo było przewidzieć.

Postanowienie SN z dnia 6 listopada 2013 r., V KK 326/13

Standard: 77136 (pełna treść orzeczenia)

Komentarz składa z 38 słów. Wykup dostęp.

Standard: 77160

Komentarz składa z 88 słów. Wykup dostęp.

Standard: 40576

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.