Art. 23c.
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
1. W rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL gromadzone są następujące dane:
1) numer PESEL;
2) informacja o zastrzeżeniu numeru PESEL;
3) informacja o chwili zastrzeżenia numeru PESEL;
4) informacja o cofnięciu zastrzeżenia numeru PESEL;
5) informacja o chwili cofnięcia zastrzeżenia numeru PESEL;
6) oznaczenie organu albo podmiotu rejestrującego zastrzeżenie albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL.
2. Minister właściwy do spraw informatyzacji zapewnia w systemie teleinformatycznym, w którym prowadzony jest rejestr zastrzeżeń numerów PESEL, funkcjonalność pozwalającą na automatyczną weryfikację, czy numer PESEL wprowadzany do rejestru zastrzeżeń numerów PESEL istnieje w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL.
3. Danych zgromadzonych w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL nie usuwa się.
4. Zapisy w dziennikach systemów (logach) przechowywane są przez 6 lat od ostatniego dnia roku kalendarzowego, w którym powstał zapis.
5. Minister właściwy do spraw informatyzacji udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej na swojej stronie podmiotowej informacje o planowanych niedostępnościach systemu teleinformatycznego, w którym prowadzony jest rejestr zastrzeżeń numerów PESEL.