Art. 78.

Ustawa z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych

1. Rejestr Dokumentów Paszportowych jest rejestrem prowadzonym w systemie teleinformatycznym.

2. Utrzymanie i rozwój Rejestru Dokumentów Paszportowych, w celu realizacji zadań określonych w ustawie, zapewnia minister właściwy do spraw informatyzacji, w tym:
1) zapewnia integralność danych w Rejestrze Dokumentów Paszportowych;
2) zapewnia dostępność systemu teleinformatycznego, w którym Rejestr Dokumentów Paszportowych jest prowadzony, dla podmiotów przetwarzających dane w tym rejestrze;
3) przeciwdziała uszkodzeniom systemu teleinformatycznego, w którym Rejestr Dokumentów Paszportowych jest prowadzony;
4) określa zasady bezpieczeństwa przetwarzanych danych, w tym danych osobowych;
5) określa zasady zgłaszania naruszenia ochrony danych osobowych;
6) zapewnia rozliczalność działań dokonywanych na danych Rejestru Dokumentów Paszportowych;
7) zapewnia poprawność danych przetwarzanych w Rejestrze Dokumentów Paszportowych.

3. Minister właściwy do spraw informatyzacji oraz minister właściwy do spraw wewnętrznych, w zakresie swojej właściwości, zapewniają ochronę przed nieuprawnionym dostępem do Rejestru Dokumentów Paszportowych.

4. Minister właściwy do spraw wewnętrznych oraz minister właściwy do spraw zagranicznych uczestniczą w realizacji zadań związanych z rozwojem Rejestru Dokumentów Paszportowych, z wyłączeniem zadań pozostających w wyłącznej właściwości ministra właściwego do spraw informatyzacji.

5. Minister właściwy do spraw wewnętrznych zapewnia funkcjonowanie wydzielonej sieci umożliwiającej wojewodom, ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych oraz ministrowi właściwemu do spraw zagranicznych dostęp do Rejestru Dokumentów Paszportowych.

6. Minister właściwy do spraw zagranicznych zapewnia funkcjonowanie wydzielonej sieci umożliwiającej konsulom dostęp do Rejestru Dokumentów Paszportowych.

7. Rejestr Dokumentów Paszportowych jest prowadzony w sposób umożliwiający Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego przetwarzanie danych niezbędnych do sporządzania i wydawania dokumentów, o których mowa w art. 35 ust. 4 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (Dz. U. z 2020 r. poz. 27 i 2320 oraz z 2021 r. poz. 2333), zapewniając ochronę informacji niejawnych.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.