Art. 71.

Ustawa z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych

1. Wniosek, o którym mowa w art. 70 ust. 2 pkt 6, zawiera:
1) nazwisko i imię (imiona) posiadacza dokumentu paszportowego oraz jego numer PESEL, a w przypadku gdy nie został nadany, datę i miejsce urodzenia;
2) nazwisko i imię (imiona) osoby zgłaszającej oraz jej numer PESEL, a w przypadku gdy nie został nadany, datę i miejsce urodzenia – w przypadku, o którym mowa w ust. 3;
3) serię i numer dokumentu paszportowego, który ma podlegać unieważnieniu.

2. Wniosek składa się:
1) osobiście przed organem paszportowym na piśmie utrwalonym w postaci papierowej;
2) na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym;
3) na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym podpisem, którego własnoręczność poświadczył notariusz.

3. W imieniu posiadacza dokumentu paszportowego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych wniosek składa matka, ojciec, opiekun prawny lub kurator.

Reklama
Standardy Baner
Standardy Baner
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.