Art. 63.
Ustawa z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych
1. Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia paszportu lub paszportu tymczasowego dokonuje się:
1) osobiście przed organem paszportowym, na formularzu, w formie dokumentu utrwalonego w postaci elektronicznej, który podpisuje się w sposób, o którym mowa w art. 32, a w przypadku braku takiej możliwości podpis składa się na wydruku formularza;
2) na piśmie na formularzu utrwalonym w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym;
3) przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji po uwierzytelnieniu na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
4) na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym podpisem, którego własnoręczność poświadczył notariusz.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli:
1) osoba, która po stawieniu się do odprawy granicznej stwierdziła utratę dokumentu paszportowego i dokonała zgłoszenia utraty tego dokumentu Straży Granicznej;
2) osoba utraciła dokument paszportowy w wyniku przestępstwa i dokonała zgłoszenia utraty tego dokumentu Policji.
3. Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia paszportu dyplomatycznego lub paszportu służbowego dokonuje się:
1) osobiście na formularzu, w formie dokumentu utrwalonego w postaci elektronicznej, który podpisuje się w sposób, o którym mowa w art. 32, a w przypadku braku takiej możliwości podpis składa się na wydruku formularza lub
2) na piśmie na formularzu utrwalonym w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.