Art. 37.

Ustawa z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych

1. Organ paszportowy dokonuje odwzorowania cyfrowego dokumentu sporządzonego w postaci papierowej związanego z:
1) wnioskiem o wydanie dokumentu paszportowego,
2) dokumentem paszportowym,
3) ograniczeniem prawa do posiadania dokumentu paszportowego
– oraz wprowadza to odwzorowanie do Rejestru Dokumentów Paszportowych.

2. Organ paszportowy zwraca wnioskodawcy przedłożony przez niego dokument, o którym mowa w ust. 1, po sporządzeniu jego odwzorowania cyfrowego.

3. Organ paszportowy wprowadza do Rejestru Dokumentów Paszportowych sporządzone w postaci elektronicznej dokumenty związane z:
1) wnioskiem o wydanie dokumentu paszportowego;
2) dokumentem paszportowym;
3) ograniczeniem prawa do posiadania dokumentu paszportowego.

4. Dokumentację, niezależnie od postaci jej sporządzenia i utrwalenia, związaną z:
1) wnioskiem o wydanie dokumentu paszportowego,
2) dokumentem paszportowym,
3) ograniczeniem prawa do posiadania dokumentu paszportowego
– przechowuje się na zasadach i w trybie określonych w ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164).

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.