Art. 14.
Ustawa z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych
1. Minister Obrony Narodowej w warstwie graficznej paszportu, na stronach przeznaczonych na wpisy i informacje urzędowe, zamieszcza wpis potwierdzający status osoby, o której mowa w art. III ust. 3 Umowy między Państwami-Stronami Traktatu Północnoatlantyckiego dotyczącej statusu ich sił zbrojnych, sporządzonej w Londynie dnia 19 czerwca 1951 r. (Dz. U. z 2000 r. poz. 257 oraz z 2008 r. poz. 1052), zwany dalej „wpisem”, oraz prowadzi rejestr tych wpisów w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej.
2. Rejestr wpisów zawiera:
1) dane osoby, której dotyczy wpis:
a) imię (imiona) i nazwisko,
b) adres zamieszkania,
c) numer PESEL,
d) serię i numer paszportu,
e) status, o którym mowa w art. III ust. 3 Umowy między Państwami-Stronami Traktatu Północnoatlantyckiego dotyczącej statusu ich sił zbrojnych, sporządzonej w Londynie dnia 19 czerwca 1951 r.;
2) dane dotyczące wpisu:
a) datę złożenia wniosku o wpis,
b) numer i datę dokonania wpisu,
c) datę ważności wpisu,
d) datę uchylenia wpisu;
3) w przypadku gdy osoba, której dotyczy wpis, jest członkiem rodziny żołnierza lub członka personelu cywilnego wyjeżdżającego w celach służbowych za granicę:
a) imię (imiona) i nazwisko żołnierza lub członka personelu cywilnego wyjeżdżającego w celach służbowych za granicę,
b) numer PESEL żołnierza lub członka personelu cywilnego wyjeżdżającego w celach służbowych za granicę.
3. Minister Obrony Narodowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb postępowania w sprawach dokonywania wpisu,
2) dokumenty wymagane do dokonania wpisu,
3) wzór wniosku o dokonanie wpisu w warstwie graficznej paszportu na stronach przeznaczonych na wpisy i informacje urzędowe,
4) wzór wpisu i sposób jego uchylenia
– mając na względzie ujednolicenie składanych wniosków o dokonanie wpisu, uzyskanie niezbędnych informacji do dokonania wpisu oraz ujednolicenie postępowania w sprawach dokonywania wpisów w warstwie graficznej paszportu na stronach przeznaczonych na wpisy i informacje urzędowe, a także poprawność dokonywania wpisów w rejestrze wpisów prowadzonym w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej.