Art. 35j.
Ustawa z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi
1. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przeprowadza kontrolę prawidłowości, rzetelności danych i oświadczeń przekazanych przez płatnika składek we wniosku o umorzenie. Przepisy rozdziału 10 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych stosuje się odpowiednio. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Zakład Ubezpieczeń Społecznych wydaje decyzję, o której mowa w art. 35h ust. 2 pkt 3.
2. W celu realizacji obowiązku, o którym mowa w ust. 1, Zakład Ubezpieczeń Społecznych występuje do właściwego naczelnika urzędu skarbowego o potwierdzenie spadku przychodu poszkodowanego w wyniku wystąpienia powodzi płatnika składek z działalności gospodarczej lub z prowadzonej przez niego działalności, o której mowa w art. 22a ust. 1a.