Prawo bez barier technicznych, finansowych, kompetencyjnych

Art. 35.

Ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej

1. Statek posiada załogę, której skład i kwalifikacje zapewniają bezpieczeństwo żeglugi.
2. Potwierdzeniem posiadania kwalifikacji są następujące dokumenty kwalifikacyjne:
1) unijne świadectwo kwalifikacji członka załogi pokładowej;
2) unijne świadectwo kwalifikacji do wykonywania szczególnych operacji;
3) patent żeglarski uprawniający do kierowania statkiem;
4) patent mechanika statkowego uprawniający do obsługi maszyn napędowych;
5) świadectwo uprawniające do zajmowania innych stanowisk na statku.
3. Uznaje się:
1) unijne świadectwo kwalifikacji członka załogi pokładowej oraz unijne świadectwo kwalifikacji do wykonywania szczególnych operacji wydane przez właściwy organ innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego;
2) świadectwo kwalifikacji wydane zgodnie z przepisami dotyczącymi składu załóg statków na Renie wydanymi przez Centralną Komisję Żeglugi na Renie na podstawie Konwencji o żegludze na Renie, w których określono wymogi do uzyskania tego świadectwa kwalifikacji identyczne jak wymogi zawarte w dyrektywie 2017/2397;
3) świadectwo kwalifikacji wydane przez państwo trzecie zgodnie z przepisami krajowymi tego państwa, które uzyskało uznanie Komisji Europejskiej zgodnie z art. 10 ust. 5 dyrektywy 2017/2397.
4. Członek załogi statku jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionego organu dokumenty, o których mowa w ust. 2 lub 3, wymagane odpowiednio do zajmowanego stanowiska.
5. Przepisów ust. 1–3 dotyczących kwalifikacji załóg nie stosuje się do załogi statku przeznaczonego lub używanego wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.