Art. 12.
Ustawa z dnia 7 maja 2009 r. o towarach paczkowanych
1. Paczkujący, zlecający paczkowanie lub paczkujący na zlecenie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia rozpoczęcia paczkowania produktów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zgłosić ten fakt dyrektorowi okręgowego urzędu miar właściwego ze względu na miejsce paczkowania.
2. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać:
1) firmę zgłaszającego;
2) siedzibę (miejsce zamieszkania) i adres zgłaszającego;
3) firmę zlecającego paczkowanie lub paczkującego na zlecenie oraz jego siedzibę (miejsce zamieszkania) i adres;
4) miejsce paczkowania;
5) określenie rodzaju paczkowanego produktu ze względu na jego konsystencję;
6) informację, czy paczkujący lub zlecający paczkowanie oznacza towary paczkowane wprowadzane do obrotu znakiem „e”, na zasadach określonych w rozdziale 3.
3. O zmianach danych, o których mowa w ust. 2, zgłaszający jest obowiązany poinformować dyrektora okręgowego urzędu miar właściwego ze względu na miejsce paczkowania, w terminie 14 dni od dnia ich powstania.