Art. 15.
Ustawa z dnia 23 stycznia 2009 r. o Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury
1. Dyrektor Krajowej Szkoły kieruje działalnością Krajowej Szkoły i reprezentuje ją na zewnątrz.
2. Do zadań Dyrektora Krajowej Szkoły należy w szczególności:
1) ustalanie regulaminu organizacyjnego Krajowej Szkoły;
2) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Krajowej Szkoły;
3) wykonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy;
4) zapewnianie realizacji procesów dydaktycznych oraz ustalanie regulaminu działalności szkoleniowej Krajowej Szkoły;
5) ustalanie programu aplikacji;
6) ustalanie i realizowanie rocznych harmonogramów działalności szkoleniowej Krajowej Szkoły;
7) opracowywanie i realizowanie rocznych planów wydawniczych Krajowej Szkoły;
8) realizowanie zadań związanych z przygotowywaniem i przeprowadzaniem naboru na aplikację sędziowską i aplikację prokuratorską, a także prowadzeniem tych aplikacji oraz przygotowywaniem i przeprowadzaniem egzaminów sędziowskiego, prokuratorskiego i referendarskiego;
9) sporządzanie i przedstawianie Ministrowi Sprawiedliwości oraz Radzie corocznych sprawozdań z działalności Krajowej Szkoły;
10) realizowanie zadań wyznaczonych przez Ministra Sprawiedliwości, związanych z działalnością Krajowej Szkoły;
11) wydawanie zarządzeń i poleceń porządkowych.
3. Dokument, o którym mowa w ust. 2 pkt 6, w zakresie zgodności z planem finansowym wymaga zatwierdzenia przez Ministra Sprawiedliwości.