Art. 100.
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
1. Jeżeli wniosek o rejestrację zdarzenia został złożony do konsula, sporządza on protokół rejestracji urodzenia lub zgonu, który podpisują osoba składająca wniosek o rejestrację zdarzenia i konsul.
2. Protokół rejestracji urodzenia zawiera:
1) nazwiska, nazwiska rodowe, imiona, daty i miejsca urodzenia rodziców dziecka, jeżeli są znane, oraz numery PESEL rodziców, jeżeli zostały nadane;
2) nazwisko i imię (imiona) dziecka;
3) płeć dziecka;
4) datę urodzenia dziecka;
5) miejsce i kraj urodzenia dziecka;
6) nazwisko i imię biegłego lub tłumacza, jeżeli brał udział w czynności;
7) miejsce sporządzenia aktu małżeństwa i oznaczenie tego aktu lub miejsce sporządzenia aktu urodzenia każdego z rodziców dziecka i oznaczenie tych aktów;
8) adres do korespondencji osoby składającej wniosek;
9) informację o dokumentach lub oświadczeniach, na podstawie których sporządzono protokół;
10) nazwisko i imię konsula przyjmującego wniosek.
3. Protokół rejestracji zgonu zawiera:
1) nazwisko, imię (imiona), nazwisko rodowe osoby zmarłej, numer PESEL, jeżeli został nadany;
2) datę i miejsce urodzenia osoby zmarłej, jeżeli są znane;
3) datę, godzinę oraz miejsce zgonu albo jeżeli nie są znane – datę, godzinę
i miejsce znalezienia zwłok;
4) imiona, nazwiska i nazwiska rodowe rodziców, jeżeli są znane;
5) stan cywilny osoby zmarłej, nazwisko i imię (imiona) małżonka osoby zmarłej, o ile w chwili śmierci pozostawała ona w związku małżeńskim, jeżeli są znane;
6) informację, na podstawie jakich dokumentów lub oświadczeń ustalono dane niezbędne do sporządzenia protokołu;
7) nazwisko i imię osoby składającej wniosek o rejestrację zgonu;
8) nazwisko i imię konsula sporządzającego protokół.