Art. 98.
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
1. Zgon żołnierza w czynnej służbie wojskowej albo innej osoby przydzielonej do jednostki wojskowej, który nastąpił w związku z działaniami wojennymi, właściwy terytorialnie terenowy organ administracji wojskowej dokumentuje w formie protokołu potwierdzającego zgon.
2. Protokół, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) nazwisko, imię (imiona), nazwisko rodowe osoby zmarłej, numer PESEL, jeżeli został nadany;
2) datę i miejsce urodzenia osoby zmarłej, jeżeli są znane;
3) datę i godzinę zgonu albo jeżeli nie są znane – datę i godzinę znalezienia zwłok;
4) nazwiska, imiona i nazwiska rodowe rodziców, jeżeli są znane;
5) obywatelstwo osoby zmarłej, jeżeli jest znane;
6) stan cywilny osoby zmarłej i nazwisko, imię (imiona) i nazwisko rodowe małżonka osoby zmarłej, o ile w chwili śmierci pozostawała ona w związku małżeńskim, jeżeli są znane;
7) oznaczenie terenowego organu administracji wojskowej, nazwisko i imię (imiona) osoby sporządzającej protokół oraz jej podpis.
3. Właściwy terytorialnie terenowy organ administracji wojskowej niezwłocznie przekazuje protokół zgonu kierownikowi urzędu stanu cywilnego właściwemu dla miasta stołecznego Warszawy w celu sporządzenia aktu zgonu.