Art. 7.
Ustawa z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym
1. Krajowa Rada Doradców Podatkowych prowadzi listę doradców podatkowych, zwaną dalej „listą”, oraz podejmuje decyzje w sprawach wpisu na listę lub skreślenia z niej.
2. Wpisu na listę dokonuje się na wniosek osoby zainteresowanej.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, zawiera:
1) nazwisko, imię oraz datę urodzenia;
2) oznaczenie miejsca zamieszkania;
3) oznaczenie miejsca wykonywania doradztwa podatkowego (siedziby);
3a) rodzaje prowadzonej działalności gospodarczej lub rodzaje zatrudnienia;
4) numer identyfikacji podatkowej (NIP) lub inny numer służący identyfikacji dla celów podatkowych lub ubezpieczeń społecznych nadany w państwie pochodzenia osoby składającej wniosek;
5) informacje o zmianach danych wymienionych w pkt 1–4, dokonanych w ciągu 5 lat poprzedzających złożenie wniosku o wpis.
4. Do wniosku, z zastrzeżeniem ust. 5, dołącza się:
1) oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 6 ust. 1 pkt 2 i 3;
2) aktualne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego;
2a) (uchylony)
3) dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 6 i 7.
5. Osoby, o których mowa w art. 6 ust. 3, do wniosku dołączają wyłącznie:
1) kopię decyzji o uznaniu kwalifikacji wydanej na podstawie art. 25 ust. 1 ustawy o uznawaniu kwalifikacji;
2) oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 6 ust. 1 pkt 2 i 3.
6. Wpis doradcy podatkowego na listę obejmuje:
1) numer i datę wpisu;
2) dane wymienione w ust. 3 pkt 1–4.
7. Doradca podatkowy jest obowiązany zawiadomić Krajową Radę Doradców Podatkowych o wszelkich zmianach danych określonych w ust. 3 w terminie 30 dni od dnia zaistnienia tych zmian.