Art. 343a.
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
1. Wykaz cudzoziemców obejmuje następujące dane dotyczące cudzoziemca przyjętego na studia lub do szkoły doktorskiej:
1) imiona i nazwisko;
2) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało;
3) obywatelstwo;
4) nazwę państwa urodzenia;
5) informacje o przyjęciu na studia lub do szkoły doktorskiej:
a) datę wpisania na listę studentów lub listę doktorantów,
b) datę złożenia ślubowania,
c) datę skreślenia z listy studentów lub listy doktorantów;
6) informacje o posiadaniu Karty Polaka:
a) datę ważności,
b) numer;
7) rok urodzenia;
8) płeć.
2. Dane, o których mowa w ust. 1, wprowadzają na bieżąco do Systemu POL-on rektorzy, rektorzy uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe otrzymujących subwencje, dotacje i inne środki z budżetu państwa, dyrektorzy instytutów PAN, dyrektorzy instytutów badawczych oraz dyrektorzy instytutów międzynarodowych.
3. Dostęp do danych zawartych w wykazie cudzoziemców przysługuje:
1) ministrowi, ministrom nadzorującym uczelnie, PKA oraz NAWA;
2) rektorom oraz rektorom uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe otrzymujących subwencje, dotacje i inne środki z budżetu państwa, dyrektorom instytutów PAN, dyrektorom instytutów badawczych oraz dyrektorom instytutów międzynarodowych – w zakresie danych dotyczących cudzoziemców przyjętych na studia i do szkół doktorskich w kierowanych przez nich podmiotach;
3) ministrowi właściwemu do spraw zagranicznych oraz konsulom – w celu prowadzenia postępowań w sprawie wydania, cofnięcia lub unieważnienia wizy krajowej wydanej w celu odbycia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich albo kształcenia się w szkole doktorskiej, z adnotacją „student”;
4) wojewodom – w celu prowadzenia postępowań w sprawie udzielenia lub cofnięcia zezwolenia na pobyt czasowy;
5) Szefowi Urzędu do Spraw Cudzoziemców – w celu prowadzenia postępowań w sprawie udzielenia lub cofnięcia zezwolenia na pobyt czasowy, w sprawie sprzeciwu, w przypadku, o którym mowa w art. 149b ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, i konsultacji zgodnie z art. 68–71 tej ustawy;
6) Komendantowi Głównemu Straży Granicznej oraz komendantom oddziałów Straży Granicznej i komendantom placówek Straży Granicznej – w celu realizacji ich zadań, w szczególności określonych w art. 1 ust. 2 pkt 2a ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 915, z późn. zm.);
7) innym podmiotom, jeżeli inne ustawy tak stanowią;
8) osobom, których dane gromadzone w wykazie cudzoziemców dotyczą – w zakresie danych na temat własnej osoby.
4. Danych osobowych objętych wykazem cudzoziemców nie udostępnia się.
5. Wykaz cudzoziemców nie obejmuje osób będących kandydatami na żołnierzy lub żołnierzami.