Art. 166.

Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce

1. Federację tworzy się na wniosek jednostek uczestniczących.

2. Projekt pierwszego statutu federacji podlega uzgodnieniu z ministrem, a w przypadku gdy jednostka uczestnicząca jest nadzorowana przez inny organ – wymaga również uprzedniego zasięgnięcia opinii tego organu.

3. Utworzenie federacji wymaga zatwierdzenia jej statutu przez organy jednostek uczestniczących właściwe do uchwalenia ich statutów.

4. Statut federacji określa w szczególności:

1) nazwę i siedzibę federacji;

2) jednostki uczestniczące;

3) zadania federacji;

4) sposób powoływania i odwoływania, zakres zadań i sposób działania organów federacji;

5) liczbę członków zgromadzenia federacji;

6) zasady korzystania z obiektów i urządzeń federacji lub jednostek uczestniczących;

7) jednostkę uczestniczącą uprawnioną do otrzymania środków finansowych na kształcenie w szkole doktorskiej;

8) zasady udziału w pokrywaniu kosztów działalności federacji;

9) obowiązki jednostek uczestniczących w przypadku likwidacji federacji, w tym udział w kosztach likwidacji oraz zasady wstąpienia jednostek uczestniczących w prawa i obowiązki federacji, w tym prawa i obowiązki wynikające z decyzji administracyjnych.

5. Federację tworzy, likwiduje, zmienia jej skład lub nazwę minister, w drodze decyzji administracyjnej.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.