Art. 46.
Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej
Karze pieniężnej podlega kwalifikowany dostawca usług zaufania, który:
1) nie wykonuje obowiązku wynikającego z art. 24 ust. 1 rozporządzenia 910/2014;
2) nie usunął w terminie określonym w wezwaniu, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. a, stwierdzonych nieprawidłowości w prowadzonej przez siebie działalności;
3) stosuje politykę świadczenia usługi lub przyjmuje inne dokumenty związane ze świadczeniem usługi zaufania niezgodne z przepisami o usługach zaufania;
4) nie unieważnia kwalifikowanych certyfikatów mimo wezwania ministra właściwego do spraw informatyzacji, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. c;
5) wydaje certyfikaty niezgodnie z polityką świadczenia usługi;
6) nie udziela informacji lub nie udostępnia dokumentów w przypadku, o którym mowa w art. 28;
7) nie poinformował ministra właściwego do spraw informatyzacji o zmianie danych podlegających wpisowi do rejestru lub danych dotyczących technicznych możliwości prowadzenia działalności w zakresie świadczenia usług zaufania wskazanych we wniosku o wpis do rejestru;
8) nie wykonuje obowiązków informacyjnych, o których mowa w art. 19 ust. 2 rozporządzenia 910/2014;
9) uniemożliwia lub utrudnia audytorowi organu nadzoru wykonywanie czynności audytowych;
10) nie posiada planu zakończenia działalności lub nie stosuje go do zakończenia działalności;
11) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 20 ust. 3 lub 4;
12) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 13 ust. 1.