Art. 47f.

Ustawa z dnia 21 kwietnia 2017 r. o zwalczaniu dopingu w sporcie

1. Dyrektorem Laboratorium może być osoba, która:

1) spełnia wymagania zawarte w międzynarodowym standardzie wymagań dla laboratoriów określonym przez Światową Agencję Antydopingową;

2) posiada doświadczenie i kompetencje w zakresie analizy materiału biologicznego na obecność substancji zabronionych;

3) posiada doświadczenie lub ukończyła szkolenie w zakresie wykorzystywania analiz kryminalistycznych na potrzeby kontroli antydopingowej;

4) posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowniczymi;

5) posiada znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym swobodne porozumiewanie się, również w sprawach dotyczących działalności badawczo-rozwojowej;

6) posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie w sektorze badawczo-rozwojowym;

7) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;

8) ma nieposzlakowaną opinię;

9) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

10) nie była karana dyscyplinarnie za doping w sporcie.

2. Dyrektora Laboratorium odwołuje się w przypadku:

1) złożenia rezygnacji;

2) utraty zdolności do pełnienia obowiązków na skutek długotrwałej choroby, trwającej co najmniej 6 miesięcy;

3) zaprzestania spełniania jednego z wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 7–10;

4) działania niezgodnego z prawem lub zasadami rzetelności lub gospodarności;

5) niezatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Laboratorium lub jego nieprzedstawienia w terminie.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.