Art. 47f.
Ustawa z dnia 21 kwietnia 2017 r. o zwalczaniu dopingu w sporcie
1. Dyrektorem Laboratorium może być osoba, która:
1) spełnia wymagania zawarte w międzynarodowym standardzie wymagań dla laboratoriów określonym przez Światową Agencję Antydopingową;
2) posiada doświadczenie i kompetencje w zakresie analizy materiału biologicznego na obecność substancji zabronionych;
3) posiada doświadczenie lub ukończyła szkolenie w zakresie wykorzystywania analiz kryminalistycznych na potrzeby kontroli antydopingowej;
4) posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowniczymi;
5) posiada znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym swobodne porozumiewanie się, również w sprawach dotyczących działalności badawczo-rozwojowej;
6) posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie w sektorze badawczo-rozwojowym;
7) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
8) ma nieposzlakowaną opinię;
9) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
10) nie była karana dyscyplinarnie za doping w sporcie.
2. Dyrektora Laboratorium odwołuje się w przypadku:
1) złożenia rezygnacji;
2) utraty zdolności do pełnienia obowiązków na skutek długotrwałej choroby, trwającej co najmniej 6 miesięcy;
3) zaprzestania spełniania jednego z wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 7–10;
4) działania niezgodnego z prawem lub zasadami rzetelności lub gospodarności;
5) niezatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Laboratorium lub jego nieprzedstawienia w terminie.