Art. 47d.
Ustawa z dnia 21 kwietnia 2017 r. o zwalczaniu dopingu w sporcie
1. Dyrektor Laboratorium kieruje Laboratorium.
2. Do zadań Dyrektora Laboratorium należy:
1) reprezentowanie Laboratorium na zewnątrz;
2) sporządzanie projektu rocznego planu finansowego Laboratorium;
3) występowanie do ministra właściwego do spraw kultury fizycznej z wnioskami w sprawie wysokości dotacji podmiotowej z budżetu państwa przeznaczonej na dofinansowanie działalności bieżącej Laboratorium;
4) sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego Laboratorium;
5) sporządzanie projektów rocznych i wieloletnich planów działania Laboratorium;
6) sporządzanie i przedstawianie ministrowi właściwemu do spraw kultury fizycznej, w terminie do dnia 31 marca każdego roku, sprawozdania z działalności Laboratorium w roku poprzednim;
7) wykonywanie innych zadań związanych z kierowaniem Laboratorium.
3. Dyrektor Laboratorium wykonuje wobec osób zatrudnionych w Laboratorium czynności wynikające ze stosunku pracy.
4. Dyrektor Laboratorium przekazuje ministrowi właściwemu do spraw kultury fizycznej informacje o przeprowadzonych w Laboratorium kontrolach. Po zakończeniu kontroli oraz po otrzymaniu wystąpienia pokontrolnego Dyrektor Laboratorium przekazuje ministrowi właściwemu do spraw kultury fizycznej, w terminie 30 dni od dnia otrzymania wystąpienia pokontrolnego, kopię tego wystąpienia oraz informację o działaniach podjętych w związku z jego realizacją.