§83.
Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 kwietnia 2016 r. Regulamin wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury
1. Przy formułowaniu ocen bierze się pod uwagę ustalenia dotyczące zwłaszcza:
1) prawidłowości czynności procesowych;
2) sprawności i poziomu prowadzonych albo nadzorowanych postępowań;
3) wszechstronności oraz dokładności w zakresie ustaleń faktycznych;
4) przestrzegania terminów procesowych;
5) trafności podejmowanych decyzji oraz poziomu sporządzanych orzeczeń i innych pism procesowych;
6) aktywności i poziomu wystąpień prokuratorskich w postępowaniu sądowym;
7) prawidłowości oceny orzeczeń sądowych i praktyki odwoławczej.
2. Za oczywiście rażące uchybienia w pracy uważa się zwłaszcza:
1) znaczną i zawinioną przewlekłość postępowania;
2) bezpodstawny wniosek o zastosowanie przez sąd tymczasowego aresztowania lub podjęcie przez prokuratora innej bezpodstawnej decyzji w przedmiocie tymczasowego aresztowania;
3) bezpodstawne postanowienie kończące postępowanie przygotowawcze;
4) nieuzasadniony akt oskarżenia;
5) oczywiście niesłuszny wniosek w zakresie wymiaru kary;
6) niezaskarżenie oczywiście niesłusznego orzeczenia sądowego;
7) zawinione niewykonanie polecenia przełożonego co do treści czynności lub niezachowanie terminu zawitego.
3. Przy formułowaniu ogólnej oceny kontrolowanej jednostki uwzględnia się ponadto:
1) stan kadrowy i warunki pracy jednostki objętej kontrolą;
2) stopień obciążenia sprawami jednego pracownika;
3) odsetek skomplikowanych spraw;
4) liczbę oraz zasadność skarg na prokuratorów i pracowników sekretariatu prokuratury.
4. Przy ustalaniu wyników wizytacji ocenia się poszczególne działy pracy oraz całokształt funkcjonowania kontrolowanej jednostki, określając, czy i w jakim stopniu wywiązuje się ona z ustawowych zadań, z uwzględnieniem wyników poprzedniej kontroli.