Art. 13a.

Ustawa z dnia 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych (uchylona z dniem 27 marca 2022 r., stosownie do U. (art. 110) - Dz. U. 2022 r. poz. 350)

1. Wnioski o wydanie dokumentu paszportowego zawierają: 

1) numer PESEL; 

2) nazwisko; 

3) nazwisko rodowe oraz inne nazwiska, jeżeli były zmieniane; 

4) imię (imiona); 

5) imiona rodziców i nazwisko rodowe matki; 

6) datę i miejsce urodzenia; 

7) płeć; 

8) podpis osoby, dla której ma być wydany dokument paszportowy, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 i 3; 

9) imię, nazwisko, rodzaj, serie i numery dokumentów tożsamości, podpisy rodziców lub ustanowionych przez sąd  opiekunów albo jednego z rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów wyrażających zgodę na wydanie dokumentu paszportowego osobie małoletniej oraz datę ich złożenia;  

10) opcjonalnie numer telefonu lub adres poczty elektronicznej; 

11) pouczenie o odpowiedzialności karnej za podanie nieprawdziwych danych lub zatajenie danych; 

12) miejscowość, datę i podpis osoby składającej wniosek; 

13) datę i podpis osoby odbierającej dokument paszportowy;

14) adnotacje urzędowe. 

2. Wniosek o wydanie paszportu albo paszportu tymczasowego składany do wojewody i ministra właściwego do spraw wewnętrznych, oprócz danych wskazanych w ust. 1, zawiera także adres do korespondencji, datę i podpis osoby odbierającej anulowany, posiadany dotychczas, dokument paszportowy, a wniosek o wydanie paszportu tymczasowego w przypadku, o którym mowa w art. 23 ust. 1 pkt 3, zawiera także adres miejsca stałego pobytu.  

3. Wniosek o wydanie paszportu albo paszportu tymczasowego składany do konsula, oprócz danych wskazanych w ust. 1, zawiera także adres do korespondencji za granicą, datę i podpis osoby odbierającej anulowany, posiadany dotychczas, dokument paszportowy, a wniosek o wydanie paszportu tymczasowego w przypadku, o którym mowa w art. 23 ust. 1 pkt 3, zawiera także adres miejsca stałego pobytu. 

4. Wniosek o wydanie paszportu dyplomatycznego lub paszportu służbowego Ministerstwa Spraw Zagranicznych, oprócz danych wskazanych w ust. 1, zawiera także: 

1) adres do korespondencji; 

2) aktualne miejsce pracy i stanowisko; 

3) zobowiązanie posiadacza dokumentu paszportowego do zwrotu dokumentu paszportowego niezwłocznie po  wykorzystaniu lub w przypadku utraty prawa do korzystania z tego dokumentu.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.