Art. 68.
Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
1. Rejestr związków powiatów prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Wpisu w rejestrze związków powiatów dokonuje się na podstawie zgłoszenia wojewody.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, może dotyczyć:
1) rejestracji związku powiatów;
2) zmiany statutu związku powiatów;
3) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów.
4. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, zawiera oświadczenie o zgodności z prawem uchwał stanowiących podstawę do dokonania zgłoszenia.
5. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb postępowania w sprawach:
a) rejestracji związku powiatów,
b) rejestracji zmiany statutu związku powiatów,
c) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
2) wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatów,
3) wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatów,
4) wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
5) dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2–4,
6) sposób prowadzenia rejestru związków powiatów, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze,
7) zakres danych podlegających wpisowi do rejestru związków powiatów,
8) tryb ogłaszania statutu związku powiatów, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku powiatów z rejestru związków powiatów
– mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawności postępowania w sprawach dokonywania wpisów w rejestrze związków powiatów oraz ogłaszania aktów i informacji, o których mowa w pkt 8, jednolitości zgłoszeń oraz uwzględniając, że rejestr związków powiatów powinien zawierać w szczególności nazwę związku powiatów i jego siedzibę, oznaczenie powiatów uczestniczących w związku oraz wskazanie zadań związku.