Art. 71.

Ustawa z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych

1. Wniosek, o którym mowa w art. 70 ust. 2 pkt 6, zawiera:
1) nazwisko i imię (imiona) posiadacza dokumentu paszportowego oraz jego numer PESEL, a w przypadku gdy nie został nadany, datę i miejsce urodzenia;
2) nazwisko i imię (imiona) osoby zgłaszającej oraz jej numer PESEL, a w przypadku gdy nie został nadany, datę i miejsce urodzenia – w przypadku, o którym mowa w ust. 3;
3) serię i numer dokumentu paszportowego, który ma podlegać unieważnieniu.

2. Wniosek składa się:
1) osobiście przed organem paszportowym na piśmie utrwalonym w postaci papierowej;
2) na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym;
3) na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym podpisem, którego własnoręczność poświadczył notariusz.

3. W imieniu posiadacza dokumentu paszportowego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych wniosek składa matka, ojciec, opiekun prawny lub kurator.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.