Art. 12.

Ustawa z dnia 15 czerwca 2018 r. o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi i prawami pokrewnymi

Statut organizacji zbiorowego zarządzania, zwany dalej „statutem”, określa w szczególności:

1) nazwę organizacji zbiorowego zarządzania, odróżniającą ją od innych podmiotów;

2) terytorium działania i siedzibę organizacji zbiorowego zarządzania;

3) cele organizacji zbiorowego zarządzania i sposoby ich realizacji;

4) warunki i sposób nabywania i utraty członkostwa oraz prawa i obowiązki członków;

5) zasady i tryb:

a) zwoływania walnego zebrania członków lub zebrania delegatów,

b) zastępowania walnego zebrania członków zebraniem delegatów, o ile przewiduje się taką możliwość;

6) czas trwania kadencji oraz zasady i tryb wyboru zarządu oraz komisji rewizyjnej, uzupełniania składu tych organów, a także odwoływania i wygasania mandatów ich członków;

7) sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich;

8) sposób reprezentowania organizacji zbiorowego zarządzania, w tym sposób zaciągania zobowiązań majątkowych, a także warunki ważności uchwał organów tej organizacji;

9) sposób zarządzania majątkiem organizacji zbiorowego zarządzania;

10) zasady dokonywania zmian statutu;

11) przeznaczenie majątku organizacji zbiorowego zarządzania w przypadku jej likwidacji.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.